Plantaardig eten

 

Vegetarisch eten
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat voeding met veel vlees ongezond is
Een bewust samengesteld vegetarisch voedingspatroon levert in ruime mate alle
noodzakelijke voedingsstoffen. Dit terwijl een voedingspatroon met veel vlees slecht
vet en teveel eiwitten bevat en het risico draagt dat het te weinig voedingsvezels bevat.
Wie kiest voor vleesloze voeding, maakt daarmee een gezonde keuze.
Wereldwijd eten miljoenen mensen vegetarisch. Mensen met een vegetarische leefwijze
hebben gemiddeld een gezondere levensstijl, wat gepaard gaat met een lager
lichaamsgewicht en een lagere kans op het krijgen van hart- en vaatziekten. Een goed
samengestelde, gevarieerde vegetarische voeding levert de dagelijks benodigde hoeveelheid
van alle noodzakelijke voedingsstoffen in ruime. Voldoende variatie is net
als bij niet-vegetariërs belangrijk!
Belangrijke voedingsstoffen voor een vegetariër
Hieronder een overzicht van de belangrijkste voedingsstoffen voor vegetariërs. Met
welke stofjes moet je absoluut rekening houden?

 Lees verder

Bewust eten

 

Als vegetariër is het tegenwoordig helemaal niet meer ingewikkeld om lekker en gevarieerd te eten. Samen met de bond voor vegetariërs zullen wij jullie maandelijks een aantal smakelijke recepten aanbieden. Wat dacht je van de ‘Veggielover’ een heerlijke hamburger die je maar liefst in tien minuten bereid, via deze link kom je bij het recept

Vegan hamburger

Hier enkele tips voor lekker vegetarisch koken

Vegetarische kooktips

 

 

 

 

 

Bestel bij bol.com via deze banner en 10% van de opbrengst gaat naar stichting Stem voor Dieren!